30/10/2018

Kom in actie en help samen met RTV Drenthe de Drentse voedselbanken, zodat zij ook volgend jaar weer voldoende eten uit kunnen geven.

RTV Drenthe houdt in december voor de vijfde en laatste keer een grote voedselbankactie. De start van de actie is op zaterdag 8 december. Vrijwilligers van de voedselbanken gaan dan samen met mensen van de Lions, Rotary en Soroptimisten in zoveel mogelijk supermarkten goederen inzamelen. De actie van RTV Drenthe duurt vervolgens dan nog tot vrijdag 14 december.

De Drentse bevolking doneerde vorig jaar massaal. In totaal werd er in onze provincie voor ruim 190-duizend euro aan producten en donaties opgehaald. De voedselbanken in Drenthe maken nu nog steeds gebruik van de ingezamelde goederen.

Lionsclub Westerbork helpt ook een handje op maandag 10 december, dit wordt gecoordineerd door Roelof Brunsting van lionsclub Westerbork, zelf ook vrijwilliger bij de voedselbank.